Valt u avonds moeilijk in slaap? Dit komt vaak door digitale apparaten zoals tv, computer en tablet. Deze apparaten hebben veel blauwlicht in het kleuren spectrum. Blauw licht heeft de neiging om een stimulerend effect te geven en ons wakker te houden. Het remt de productie van het slaaphormoon melatonine en bevordert de vorming van stresshormonen. Hierdoor ontstaan inslaap of doorslaapproblemen.

De Nederlandse gezondheidsraad waarschuwd voor gevaar van ledlicht! Zie het artikel: http://www.nu.nl/gezondheid/3980720/ledlicht-kan-gezondheidsrisicos-met-zich-meebrengen.html

Onderzoek uit Zwitserland verteld wat een beeldscherm met het slaaphormoon doet: http://mediathek.daserste.de/sendungen_a-z/427262_w-wie-wissen/12014384_schlaflos-am-bildschirm

Rensselaer technological research university, Light From Self-Luminous Tablet Computers Can Affect Evening Melatonin, Delaying Sleep
http://news.rpi.edu/update.do?artcenterkey=3074

Onze Bluelightprotect PRO filtert het blauwe licht uit het kleuren spectrum, waardoor er weer op normale wijze melatonine wordt aangemaakt.

Om inslaap en doorslaapproblemen tegen te gaan kunt u het volgende doen:

- 2 uur voor het slapen gaan niet meer naar een scherm kijken. Maar een boek lezen of iets anders doen.

- Wilt u toch tv kijken of computeren voor het slapen gaan. Zet dan 2 uur voor het slapen de  Bluelightprotect PRO bril op, die het blauw filtert, waardoor u makkelijker in slaap valt.




Bezig met laden...